Support
Tillverkare
Användarvillkor

Information 
Gand distribuerar ett stort utbud av fälgar inom hela norden. 

Kundtjänst
Vår kundtjänst når du via e-post till Info@gand.nu . Vi garanterar att svara på frågor inom 24 timmar (gäller endast vardagar). Kan vi inte svara inom 24 timmar meddelar vi detta och berättar när vi beräknas ha ett svar.

Allmänna villkor
Samtliga priser i våra prislistor är angivna inklusive moms. Gand reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Levererade varor förblir Gand´s egendom till dess full likvid erlagts. Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar. Vid försäljning till konsument följer Gand konsumentköpslagen. Vid eventuell tvist följer Gand ARN:s rekommendationer.

Frakt
Gand fraktar med flera stora distributörer. DHL, UPS och Posten. Eventuella skador på paket anmäles vid utlämningskontor, och hanteras efter distributörens policy. Kontrollera alltid din levererade order för eventuella fraktskador för rapportering direkt till fraktbolaget. 

Frakt för tillbehör och dyl var god välj "Viktbaserad Frakt" (Ej fälgar)

Norska Kunder läs detta:
Vi tar ut en extra enhetsfrakt på 475kr till Norge pga tull.

 

Ansvar vid förlängd leveranstid

Vi ansvarar inte för leveranssvårigheter som beror på tredje part som till exempel leverantörer, speditionsföretag och liknande. I högsäsong kan man få räkna med något längre leveranstid än den på hemsidan angivna. Förlängda leveranstider kan även förekomma under vintersäsongen då delar av landet drabbas av snöoväder som omöjliggör eller kraftigt försvårar transporter.

Outlöst försändelse
Vid beställda men ej uthämtade varor debiteras kunden Fraktkostnad Tur & Retur för att täcka Gand´s administration- och transportkostnader. Försändelsen ligger kvar i 14 dagar hos postombudet innan den returneras.

Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefodras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

 

Betalning
Gand erbjuder flera betalningsmöjligheter:

Kortbetalning via Payson: Gand tar emot svenska VISA- och Mastercard-kort. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.
Paypal direkt betalning: Betalning sker direkt på internet med ett paypal konto.
.
Faktura via klarna: Betalning via klarna och faktura ger möjlighet till en mycket flexibel betalningsplan där du som kund själv bestämmer vilken takt du vill betala i. 

Ansvar och garanti
Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter.
Däck skall helst monteras av verkstad, tänk på att skador kan uppstå vid felaktigt montering och då kan vi ej godkänna en retur. Gand lämnar 1 års garanti på alla produkter om inget annat anges. Vill man returnera en trasig produkt bör man först fylla i en 
returanmälan. När returansökningen blivit godkänd skickar kunden in varan. Notera att ett erhållet returnummer betyder inte att returen i sig kommer godkännas. Skickas en produkt tillbaka utan returnummer eller i olämpligt emballage kan returen bli försenad eller nekas helt och hållet. Gand testar alla returnerade produkter och finns det inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden 399 kronor för Gand´s omkostnader. Gand har rätt att antingen avhjälpa felet eller företa omleverans. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen. Vänligen kontrollera er leverans snarast möjligt. Felbeställningar / Felleveranser skall reklameras inom 5 arbetsdagar från leveransdatum.

Ångerrätt
Gand ger privatpersoner 14 dagars returrätt. Önskas varan returneras ska en returanmälan göras inom 14 dagar från det att varan levererats. Produkterna skall vara i väsentligt oförändrat skick och skall returneras i originalförpackningen. Förseglingen på en mjukvara får ej brytas. Skickas en produkt tillbaka utan returnummer eller i olämpligt emballage kan returen bli försenad eller nekas helt och hållet. Kunden står för ev. returkostnader( frakt tur-retur ) samt en administrations avgift på 295kr.
Pengarna för produkten och eventuella andra avgifter återbetalas snarast, dock senast 30 dagar efter att vi mottagit returen.

Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Avbeställning
Avbeställning av varor kan ske fram tills att varorna packats och lämnats vidare för transport. För avbeställning kontakta info@gand.nu

Transportskador
Transportskada skall snarast möjligt inom 7 dagar anmälas till distributören och Gand. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Gand.

-Om ni upptäcker synliga skador måste detta anmärkas till fraktbolaget på plats

Vi kan inte ersätta fraktskador utan att de anmälts till fraktbolaget

 

Sekretess
Gand är ansvarig för personuppgifter kunden lämnar vid köp och lagras i säkra datorsystem och hanteras enligt bestämmelserna i PUL. Information kunden lämnar vid beställningen används endast internt och skickas bara till tredje part om det krävs för att fullfölja beställningen, exempelvis fakturering och logistikpartner. Kunden har alltid rätt att begära ut vilka uppgifter Gand har sparat. Man har också rätt att begära att uppgifterna ändras eller raderas. Kontakta kundtjänst för detta.

Cookies
Gand´s webbshop använder sig av cookies och måste enligt lagen om elektronisk kommunikation informera alla besökare om detta. Om ni inte har aktiverat kakor kan ni fortfarande titta på produkterna i butiken, men ni kan inte handla. Kakan används för att hålla reda på kundvagnen.

Powered By Gand.nu © 2017